התמודדות עם שיקום מתאונת דרכים וכיצד ניתן למנוע תאונת דרכים עם אופנוע

תאונות דרכים הן מכת מדינה. מדי יום עשרות אנשים נפצעים באורך קשה וקשה פחות בתאונות דרכים שונות. התמודדות עם שיקום מתאונת דרכים יכול להיות תהליך לא פשוט שלוקח הרבה משאבים כספיים ורגשיים וגם הרבה מאוד זמן. ההתמודדות עם ההחלמה מהפציעה דורשת מאתנו להכיר מחדש את הגוף שלנו ואת היכולות שלו. רוב הפצועים בתאונת דרכים הם פצועים של פציעות גפיים שמקשות עליהם את הניידות ולעיתים התוצאה של התאונה היא נכות חלקית או מלאה. פעמים רבות אלו שיפצעו בתאונת הדרכים יהיו הולכי רגל או נהגי אופנוע שנהגו בכביש בחוסר אחריות.  ההתמודדות עם השיקום יכולה להיות לא פשוטה והיא דורשת מאתנו הרבה מאוד כוחות נפשיים. הדבר הכי חכם שאנחנו יכולים לעשות כאשר אנחנו נוסעים באופנוע הוא לעשות שימוש בכל אמצעי הבטיחות ולנהוג לפי כללי הדרך.

מה שיקום מתאונת דרכים כולל?

שיקום מתאונת דרכים כולל טיפולי פיזיותרפיה שונים וטיפולים משלימים שונים מניתוחים ועד טיפולי דמיון מודרך שיסייעו לנו לשוב ולהעלות של ההגה. זה לא ממש משנה אם יש לנו קטנוע או אופנוע חשוב מאוד שנעשה שימוש חכם בכלי רכב זה. כאשר אנחנו עולים לכביש עם אופנוע אנחנו צריכים לשים לב לדרך שבה ולאופן שבו אנחנו נוהגים. ככל שננהג יותר בזהירות כך נוכל למנוע מקרים של תאונות דרכים. חשוב שנהיה מודעים לנושא של פיצויים לנפגעי תאונות דרכים לפני שאנחנו עולים על הכביש. תאונות דרכים הן דבר קשה ויש לעשות הכול בשביל למנוע אותן. חשוב מאוד לנסוע בזהירות לפי התקנות והחוקים ולא להתפרע. נהגי אופנוע רבים נוטים לנהוג בפראות וכך הם מסכנים את עצמם ומשתמשי דרך אחרים. אם ניקח אחריות על הדרך בה אנחנו נוהגים אז נוכל למנוע מעצמנו תאונות דרכים וצורך בשיקום רפואי ופסיכולוגי ארוך בתהליך ההחלמה מהן.

איך אפשר למנוע תאונות דרכים?

לפי מחקרים רבים הדרך הכי טובה למנוע תאונות דרכים היא על ידי חינוך מגיל קטן לנהיגה נכונה. בכביש כולם שווים ולכולם יש אחריות שווה לדאוג לבטיחות של עצמם ושל משתמשי הדרך האחרים. ללא חינוך מגיל צעיר תאונות דרכים ימשיכו לפגוע באיכות החיים שלנו ולסכן חיים של אנשים רבים. כאשר אנחנו מקבלים רישיון אנחנו מתחייבים לנהוג בזהירות, בין אם אנחנו מקבלים רישיון לרכב פרטי, אופנוע או משאית. נהגי אופנוע במיוחד חשופים לתאונות כי כלי הרכב שלהם קטן יותר וחשוף יותר מאשר מכונית פרטית או משאית ולכן חשוב שהם ינהגו ביתר זהירות.

אם אנחנו רוצים למנוע תאונות דרכים אנחנו חייבים תמיד לנהוג במהירות המותרת ולהתחייב לא לסכן חיים של נהגים אחרים בכביש. אנחנו חייבים לשמור על נהיגה זהירה ובטוחה. חשוב מאוד לא לשתות אלכוהול לפני שנוהגים ולא לעשן סמים מסוכנים. נהיגה אחראית כולל ציות לתמרורי הדרך ואת הבחירה תמיד לנהוג כאשר אנחנו בערנות מלאה ולא עייפים.

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+